Pages - Menu

15 Aug 2012

Seluar Dalam Perempuan

Aku memnag ada banyak pengalaman bila mengikuti kaum hawa mencari seluar yang harus diletakkan didalam seluar atau kain yang lain.Bunyi seperti sangat mudah sahaja iaitu pilih dan beli lalu pergi.

Ketelitian mereka didalam memilih adalah tahap dewa.Kalau tiada kesabaran maka kaum adam boleh jadi garuda berteriak sakan bagai mahu diruntuhkan gunung kalimanjaro...huhu!

Orang perempuannya sebenarnya memang sensitif dengan apa benda sekalipun.Jika seluar dalam pun jadi isu untuk dibuat pilihan apa lagi benda-benda yang lain yang lagi serius dan besar.Mereka sebenarnya dilahirkan bukan sahaja untuk dicintai dan disayangi tetapi bukan untuk difahami...harap faham!

Kalau tidak faham baca dan ulangi sekali lagi dengan kadar perlahan ok!

Kita kaum adam jangan sangat mahu fahami mereka kita cuma perlu sayangi mereka dam mencintai mereka selain dari itu buat-buat tidak tahu atau bodoh sahaja.Kalau degil juga kita pasti perlu cari panadol dalam 5 biji untuk ditelan sekaligus!

Pengalaman aku yang lalu banyak mengajar aku siapa itu kaum hawa.Mereka ini sememangnya tidak harus difahami.Hanya perlu sangat disanyangi.Ada perkara-perkara tertentu mereka tidak guna pakai akal tetapi hati dan kepada kita pula perkara itu perlu guna akal bukan hati!

Kembali semula kepada cerita seluar dalam perempuan.Kadang-kadang aku pelik juga kenapa begitu sangat ambil kira dengan benda yang harus dipakai didalam dan tidak nampak dipandangan mata? Pilih lebih kurang sudahlah pilih yang selesa dipakai sudah... itukan lebih praktikal dan logik.Ini tidak...mahu yang berenda-renda dan mahu yang ada corak-corak yang entah apa ke bendanya!

Pening kepala aku ...kalau aku mudah jer hendak pilih yang mana satu...hmmm aku ambik G-string!

Faham bukan aku tidak faham adakalanya seluar dalam ini ada kegunaannya.Kalau kaum hawa di jemput oleh ABC (ada barang cair)...hehe! Maka itulah masa yang paling praktikal sekali kegunaannya ialah kalau tidak boleh berterabur jatuh ketika berjalan bagai gerak model.Itu masalah hanya berlaku kepada mereka yang masih gadis yang masih perawan dan masih belum dinikahi lagi.Kalau yang sudah dibocori mungkin mereka tiada masalah sangat... guna G-string pun masih ok tidak berterabur...mereka guna kaedah sumbat bukan tampal...hahahaha!!

Jangan mare haaa...nanti potong markah tahu!!!

chow!



44 comments:

  1. ketelitian itu penting. kelak sendiri menyesal kalau rasa tidak selesa mengundang. hihi

    ill.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku seringkali cuba memahaminya...hehe

      Delete
  2. design itu penting hahaha..perempuan kan teliti huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana nampak daa...kan dalam tu...hehe!

      Delete
  3. markah puasa dah kena potong pun bila tengok pic tu..huhu

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. macam tak faham la pulak kan..heehee!

      Delete
  5. aku kalau pakai ada renda-renda jadahnyer plak? kah kah kah.

    ReplyDelete
  6. Kesimpulan yang aku dapat buat adalah

    lelaki - ringkas
    perempuan - rumit

    ;D

    ReplyDelete
  7. keselesaan, kualiti fabric dan sedap mata memandang itu penting! hahaha =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. semua ok...cuma sedap mata memandang tu yang aku musykil...hehe

      Delete
  8. kawan aku penah pesan,

    keluar rumah pakai seluar dlm cantik2..

    kalo tereksiden ke ape, xde malu kalo pakai seluar dlm koyak2..

    ReplyDelete
  9. haha. entry takleh blah.
    tp mmg btol pn, pompuan mmg teliti.
    lg2 bab pakaian. tak kira la luar or dalam.
    klu dh pakaian dlm teliti kemain, apatah lg outfit biasa ni.
    semalam aku pi amik baju raya kat tailor. br siap jahit.
    pastu bila blk and try, tgk2 ukuran bahu baju aku x kena. kira mcm ukuran bahu tu terlebih la sket.
    sumpah sampai sekarang rasa mcm nak terajang orang jek. serba tak kena.
    hahahahaha

    ReplyDelete
  10. Perempuan dan lelaki sama aja susah mahu dibaca.

    ReplyDelete
  11. Sama. Aku pening kadang-kadang fikir pasal lelaki ni sebenarnya. Jangan ingat perempuan je complicated. Haa.

    ReplyDelete
  12. Haha. Normal perempuan. complicated.

    ReplyDelete
  13. setuju sgt..utk disayangi bukan utk difahami

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang aku faham...dulu tidak ...:)

      Delete
  14. entah.aku rasa geli..jijik mungkin.
    ahh! entah.

    ReplyDelete
  15. fahamilah. gstring menyakitkan. haha

    ReplyDelete
  16. HARUSLAH! pilih yg santik2 & hot tuk tatapan suami... wkwkwkwk...

    ReplyDelete
  17. kawan aku penah cakap 'bra dan spentot harus sedondon dan jgn pakai yg getahnya longgar@dah koyak..sbb kalau berlaku kemalangan,kain terselak tidaklah jadi bahan gelak org ramai bila melihat brg dalamannya itu..kalau boleh beli yg ada jenama baru rasa yakin ;)

    ReplyDelete
  18. amagadddd!!! gigih aku baca smpai habes entry ko nih! kahkahkah
    errr aku sokong gak yg part kalo eksiden ke hape ke xdela malu
    karang kalo2 terselak ke hape.. kang org bahan seumor hidop plak.


    kahkahkahkah




    adeh seriyes xleh nak benti gelak guling-guling oit ! hahaha

    ReplyDelete
  19. hahahahehehehe ... jemput lawat dan xchnge list klu sudi hehe Tak Mungkin Benar

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...