Pages - Menu

15 Aug 2012

Bila rogol bukan kejam


Pening juga bila aku terbaca berita di mana siperogol didakwa dibunuh kejam oleh mangsa rogol? Hakim berkata bahawa mangsa rogol itu telah bertindak kejam kerana membunuh perogol tersebut walaupun tujuannya mempertahankan diri dari dirogol!

Aku cuba baca beberapa kali dan cuba memahaminya.Siapa yang kejam sekarang perogol atau mangsa rogol?

Atau mungkinkah hakim yang kejam...aku pun tak tahu bagaimana kekejaman begini boleh bertukar tempat oleh kerana keputusan dari orang yang tidak tahu bagaimana saat-saat itu berlaku.Jika begini kalau perogol itu hidup maka dia mampu ulanginya lagi bila terlepas nanti.Itu satu hal dan satu lagi hal lagi ialah bila siperogol dibebaskan kerana dia mempunyai masa depan yang cerah!

Haram jadah apakah ini?

Habis itu yang kena rogol itu tiada masa depan yang cerah kah? Semakin seram sejuk keadilan didunia pada masa ini.Aku mulai sangsi mungkin disatu hari nanti yang membunuh pun akan diangkat sebagai hero! Mangsa pembunuhan mungkin akan dijatuhi hukuman bunuh!

Ahhh...gila!

chow!

29 comments:

  1. jika hakim itu perempuan, wajarlah dia merasai sendiri pengalaman rogol itu sendiri. oh. ape yang aku repekkan ini?!

    jika dia lelaki, cara berfikirnya dilitupi dengan kulit kealpaan. menyedihkan.

    dunia sudah semakin kacau. pathetic isn't it?

    dill.

    ReplyDelete
  2. yang penting siperogol telah dibunuh dengan sadis... padan muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar tapi tidak adil kepada simangsa!

      Delete
  3. adekah hakim itu juga seorang perogol..?

    eh..

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. dunia tidak kejam yang kejam manusia didunia!

      Delete
    2. Haa. Itu lah maksud aku.

      Delete
  5. kan? aku baca berita tu geleng kepala jek..

    hakim dunia tak sama dengan hakim di sana nanti. pandai2 depa la nanti. simpati dengan si mangsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hakimjadah namanya tu kan....

      Delete
    2. Armand Hakim bin Mustam nama dia. haha

      Delete
  6. pasni hakim pun kene hukum , pastu lawyer yg tak menang pun kene hukum .

    ReplyDelete
  7. Kalau hakim adalah lelaki pasti dia lupa dia punya ibu, kakak, isteri atau pun anak perempuan. pasti dia tak akan berkata begitu kalau anak perempuan dia berada pada kedudukan mangsa rogol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah la mungkin dia terikat dengan sesuatu yang dia terpaksa lakukan...

      Delete
  8. hakim pun dah x betul sekarang. senang je nak tentukan hukuman. janji dapat suapan. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. suapan tu mungkin lain cerita....tapi hukuman tu yang agak mengelirukan semua...

      Delete
  9. cik siti pun blurr jugak....yang mana satu pn tak tau....hurm....

    ReplyDelete
  10. mangsa rogol yg cube nk membela diri adalah mangsa kekejaman hakim yg bodoh.. perogol mmg layak mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepatutnya begitu simangsa harus dilepaskan kerana bertindak demi membela diri...

      Delete
  11. ada satu je yang aku salahkan... iaitu G.

    ReplyDelete
  12. ntah la. dunia ni dah makin x btol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dunia ok orang dalam dunia yang tak ok ...banyak yg ko la ni...

      Delete
  13. ini kes rogol kat ipoh ke???? mmg semacam tak adil..tapi itu semua bergantung pada pihak pembelaan nak bela mangsa..

    ReplyDelete
  14. ala,zaman skrng biasala tu...xda apa yg pelik...zaman skrang semua benda yg dianggap pelik dahulunya jadi perkara biasa...contoh,rambut serupa penan da jadi trend,ala2 kpop...haha,tertunggu2 je ni bila rambut abu bakar yella jadi kesukaan...LS rambut mcm apa?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...