Pages - Menu

16 Aug 2012

Bunuh Orang Tersayang



Ingat lagi 2 hari lepas bila kekasih hati yang masih remaja ini membakar kekasih beliau yang berumur 16tahun dengan petrol...melecur 25% muka budak tu koma dan kritikal lagi.

Ini bukan teruk sangat kalau kita bandingkan dengan mereka yang sanggup membunuh orang yang dicintai dan disayangi.Hairan bukan orang yang kita cinta kita bunuh!

Kenapa ini berlaku kepada mereka?

Mengapa begitu tergamak kita membunuh orang yang kita cintai.Tiada persaan apa-apakah taktala mencabut nyawa orang yang selama ini kita puja-puja dan cintai lalu kita bunuh dengan kejam! Bagaimana persaan kita bila kita melihat tubuh orang kita cintai berlumuran darah dan kaku tidak bernyawa?

Aku cuba meletakkan diri aku di kedua-dua belah pihak.Kenapa dan mengapa?

Kalau bukan kerana wang ringgit dan harta benda sudah pasti kerana perasaan.Cemburu dan cinta pasti punca utama kepada kematian orang yang disayangi.Mungkin kepada kita yang belum pernah mengalaminya akan berkata mereka ini semua manusia gila yang tidak punya otak dan tidak gunakan akal ketika berfikir mahu pun waktu bertindak.

Namun jangan kita lupa kebanyakkan daripada mereka adalah manusia normal yang bijak dan berakal.Cumanya bisikan-bisikan halus yang mereka terima adalah lebih real dan hebat.Kita mungkin ada terima perkara yang sama tetapi oleh kerana ada kemungkinan besar kita ini lebih gila dari suara-suara halus itu makanya kita terselamat dari terasuk dan tergoda!

Percaya atau tidak kita lebih setan dari syaitan?

Pokok pangkalnya semua terletak di dalam tengah badan kita.Jika tiang seri kita lemah mana mungkin kita mampu berdiri teguh.Semua ada sebab dan alasan tetapi bukan semua itu kita boleh ambil sebagai sebab dan alasan untuk kita sewenang-wenangnya mencabut nyawa orang yang kita sayangi!

Itukan kerja yang maha kuasa kenapa kita mahu ambil alih?

2:72. Dan apabila kamu membunuh sesuatu jiwa, dan bertentangan di dalamnya, dan Allah mengeluarkan apa yang kamu menyembunyikan,


chow!


36 comments:

  1. btol3.. pelik kan manusia ni.. bila perasaan dan emosi menguasai diri, apa-apa pun boleh terjadi..

    ReplyDelete
  2. ika gerun btol bila baca berita tu. haishhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu baru budak2...kalau bapak budak mcm mana?

      Delete
  3. aku tak faham spesies orang macam ni =..=

    ReplyDelete
  4. 'kalau aku tak dapat dia, jangan harap orang lain akan dapat dia'

    mcm tu lah lebih kurang. ada manusia sanggup membunuh orang tersayang yang tidak dapat dimiliki supaya orang lain pun tak dapat jugak.

    ReplyDelete
  5. oh. bunuh kerna sayang & cemburu. itu sering terjadi. seperti terbayang2 kerna aku baru habis baca buku James Patterson. bunuh orang juga. gara2 dia schizophrenia

    dill.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alam realiti lagi banyak la ni...kalahkan buku ...:)

      Delete
  6. sama juga yang bunuh haiwan tanpa memikirkan kesan kepada keluarga haiwan tersebut. seperti kita memijak ulat. mungkin dia sedang cari rezeki untuk keluarga. siapa tahu?

    ReplyDelete
  7. Manusia pelik, takda sivik! hehh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila kurang sivik apa2 pun jadikan...

      Delete
  8. manusia diakhir zaman barangkali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidak akhir juga awal zaman pun begini..

      Delete
  9. bila dah hilang akal. ape pun x boleh pikir

    ReplyDelete
  10. Hilang kewarasan barang kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kompom! hai tukar wajah nampak!

      Delete
    2. Sekali sekala. Walaupun itu bukan wajah aku. Haha.

      Delete
  11. mgkn sampai tahap dah x leh fikir, sbb tu leh jd mcm nih.

    ReplyDelete
  12. sebab itu org kata cinta itu buta.. =(

    ReplyDelete
  13. Yang cuba bunuh makwe tak pelik sangat, normal bila setan merasuk jiwa. Tapi kes yang sanggup bunuh makbapak. Lain kesah pulak. Tak sayang ke dekat parents yang sejak kecik lagi jaga dia, beri kasih sayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...itu lagi kompom neraka laaa...

      Delete
  14. xtau la nk kata..ni la spesis manusia yg dh salah gunakan nikmat akal yg Allah bg.. ckitpun xnk fikir panjang.. cesss

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...