Pages - Menu

16 Sep 2012

Berita Semasa # 1


Berita-berita hari ini adakalanya boleh membuat kita loya dan muntah darah.Jangan cerita dan hal politiklah lagi boleh buat kepala kita pening.

Berita semasa yang kita baca pada hari ini sangat memerlukan kita membaca dengan penuh rasional kerana berita yang mereka paparkan adakalanya begitu mengusik jiwa dan raga kita.Kalau kurang tahan dan sabar kita boleh mengucap panjang dan ketawa berdekah tidak berhenti.

Contoh-contoh berita terbaik yang aku baca hari ini diSINI ialah tentang kisah bagaimana cara dia menguruskan berat badannya yang seberat 229kg dan berjaya mengurangkan berat badannya sebanyak 44.5kg dengan hanya mengamalkan senaman ini...iaitu marathon bersetubuh 7 kali sehari!

"...saya berhasil membakar lemak sebanyak 500 kalori walaupun saya tidak banyak bergerak ketika melakukan hubungan seks akuinya."...Kami menyukai foreplay dan melakukannya pelan-pelan.Saya bisa memuaskannya walaupun tidak memakai lingerie yang sexy!..."

Senyum melirek aku membacanya.Dalam kepala otak aku hanya terbayang bagaimanakah berlakunya hubungan yang aneh itu...hehe!

Satu lagi ialah berita diSINI dan aku rasa mereka ini memang sudah terkenal dengan sifat makan yang diluar jangkaan kita.Kalau sekadar tikus dijadikan menu makanan ianya bukan perkara pelik bagi mereka.

Aku sudah lupa bila tetapi aku masih ingat lagi bagaimana aku sendiri nampak dengan mata kepala aku sendiri bagaimana mereka memburu anjing-anjing liar yang berkeliaran tanpa tuan dijadikan juadah kenduri mereka di sekitar taman perumahan aku.

Hari itu hari minggu dan aku bersiap-siap untuk keluar berjongging.Jangan tak tahu aku ini seorang yang sangat mementingkan kesihatan.Cuma bab makan sahaja aku selalu terlanggar pantang...payah nak buat godaan kuat sangat!

Baru beberapa minit berjongging mata aku tertumpu kearah beberapa orang vietnam yang bekerja di kilang disebelah jalan sana sedang berlari macam kena dikejar anjing.Mereka bukan kena dikejar anjing tetapi anjing dikejar oleh mereka...hehe!

Dipendekkan cerita maka dapatlah mereka 2 ekor anjing liar.Ditangkap dan diikat keempat-empat kaki anjing tersebut lalu disumbatkan ke dalam guni beras.Perkara ini berlaku berulang kali sehingga mereka berjaya menangkap 7 ekor anjing semuanya.Part yang paling best ialah bila aku turut serta dalam pemburuan mereka.

Orang cakap sambil menyelam minum air.Berlari itu jogging jugakan!

Akhir sekali ialah bagaimana mereka melakukan proses untuk mematikan anjing-anjing yang telah ditangkap.Caranya agak mudah iaitu disumbat masuk dalam guni lalu diikat dan dicampak masuk ke dalam longkong kering yang kosong serta tiada berair.Senajata yang digunakan untuk menamatkan ajal anjing-anjing tersebut ialah dengan hanya menggunakan tukul besi yang di balun berkali-kali keatas anjing yang berada didalam guni tersebut!

Engkau rasa-rasalah agaknya aku boleh tahan tunggu dan lihat apa yang mereka buat?

Sumpah aku rasa macam hendak ambik balik tukul itu dan hentak kepala mereka! Kejam gila! Bayangkanlah...dengan bunyi salakan anjing yang kesakitan dan dengan bunyi ketawa mereka aku yang berada disitu jadi blur dan konfius.

Siapa yang binatang sekarang?

chow!


25 comments:

  1. senaman itu hanya untuk yang dah berumahtangga.hehe

    ReplyDelete
  2. untuk kes pertama tu.

    erkk..geli!

    tak sanggup nak imagine.


    kes kedua.

    orang vietnam ni bangang!.
    tak ada perikemanusiaan.

    ReplyDelete
  3. dua berita ni cukup buat aku geleng kepala.hahaha

    ReplyDelete
  4. gila rr mcm nih

    tp fakta juga pernah membuktikan

    ReplyDelete
  5. teringin gak nk tau camna hubungan tu ..hehe..jahat tol aku ni kan


    http://gilamodified.blogspot.com/2012/09/3-open-house-1-drift-show.html

    ReplyDelete
  6. brutal sggh maen hempuk ngan tukul. sifat binatang yg mengalahkan binantang.

    ReplyDelete
  7. cerita yang kedua tu, aku rasa dorang kejam gila!

    ReplyDelete
  8. wujud juga manusia besifat begini. aku pernah dengar orang begini tapi diluar lingkungan tempat aku.

    * teringin mahu tgk secara langsung orang bersifat begini sebenarnya. mahu tanya mengapa mereka boleh jd begini

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita salahkan ....makanan la kot...hehe

      Delete
  9. Rajin betul ang apdet blog, banyak jugak entri taim aku menghilang kejap. Hehe. Tapi baguih, idea tak penah kering. Kipidap!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...