Pages - Menu

2 Aug 2013

Golongan Hebat



Faham kalau yang buat itu datangnya dari kaum yahudi.Tidak marah sangat kerana mereka tidak akan berhenti melakukannya sehingga hari kiamat.Kaum yang sangat bijak dan sangat kejam didunia.Tercatit sudah sifat dan sikap mereka didalam kitab yang satu.

Cuma bila ianya dilakukan oleh orang yang sebangsa dan seagama kita dan wanita pula aku jadi hairan dan pelik.Apa tujuan dia melakukan begitu.Entah apa sebenarnya yang cuba dia lakukan dan buktikan.Kata kaum keluarganya beliau adalah seorang yang degil dan suka melakukan perkara2 yang di luar jangkaan.

Kalau perkara2 yang diluar jangkaan yang tiada kena mengena dengan agama islam tidak mengapalah itu kau punya hak dan suka.

Namun apabila kau memperlekeh2kan agama yang kau anuti sendiri itu agak luarbiasa situasinya.Motifnya apa dan apakah tujuannya melakukan perkara yang sebegitu?

Bila terjadinya hal2 yang sebegini rupa siapakah yang patut kita tundingkan jari? Keluarga mereka atau si pelakunya? Kalaulah keluarga mereka yang kita persalahkan mungkin adil jika si pelaku berada di bawah umur.Ialah orang baru kenal dunia pasti ada yang dilanggar tanpa di sedari.Ini tidak sipelaku sudah cukup umur dan dewasa malahan tahap pemikirannya adalah hampir di tahap normal.Sila maklum hampir di tahap normal.

Kalau normal aku rasa dia tidak tergamak melakukan perkara2 yang dilarang agama yang beliau anuti.Cuma mereka2 yang mempunyai jiwa yang kacau dan bercelaru sahaja yang akan melakukan perkara2 yang kurang waras ini.Cara minta perhatian yang dibuat agak aneh bagi aku.

Sengaja buat isu dan sengaja mahu popular.

Kadang2 kita sendiri sukar untuk melihat apa yang mereka lihat.Aku rasa bukan kadang2 malahan tidak lansung memahaminya.Ini adalah sejenis penyakit jiwa yang sedikit kronik.Sukar ditaksirkan apa yang dia mahu.

Cuma aku tak faham kenapa orang islam dan agama islam seringkali jadi bahan dengki.Kalau kita sering di ganggu dan di kacau kemungkinan besar kita telah dicemburui.Itu bermakna kita orang islam dan agama islam ialah dari golongan dan dari satu perkara yang hebat!

Maka tidak perlu lagi kita fahami mengapa kita menjadi bahan gurauan yang terlalu menjengkelkan kita.Orang yang hebat memang selalu ada musuh yang hebat!


syukur alhamdullillah aku dilahirkan di dalam golongan orang yang hebat.


chow.

12 comments:

  1. Aku rasa itu ujian yang DIA turunkan untuk umat Islam zaman ini. :/

    ReplyDelete
  2. attention seeker, kurang kasih sayang.

    itu antara penyebabnya.

    ReplyDelete
  3. Mungkin ada hikmah di sebalik yg berlaku...kalau tidak takkan Allah ciptakan kaum yg jahat tue....Hanya Allah yang tahu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang setiap benda berlaku ada sebab dan hikmahnya. Bergantung pada diri sendiri hendak tafsirkan itu sebagai hikmah atau bala.

      Delete
  4. kes sambut hari raya ngan anjing tu ke?

    ReplyDelete
  5. apapun yg berlaku skrang, harap masyarakat kita ambil iktibar

    ReplyDelete
  6. untuk isu tu mgkn sengaja nk timbulkan isu...nk mencari kemarahan org lain..mmm....bila kebebasan bersuara disalahertikan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...