Pages - Menu

23 Jul 2013

Benci Orang Arab


Ini aku yang memang anti dengan orang arab.Semua orang arab yang pernah aku temui dan jumpa mereka semua bukan baik sangat.Permulaan macam baik bila sudah lama2 perangai dah macam keldai.Segala macam peel yang kita tidak sangka2 mereka buat di depan mata kita.

Sombong dan berlagak pandai memang nombor satu.

Perangai macam keling pun yer juga.Sopan santun memang haus.Bab riak dan bongkak jangan ceritalah memang mereka sangat hebat.Itu yang pernah aku temui dan bekerjasama.Kadang2 aku rasa aku nak bedal jer kepala orang2 arab ni.Macam good2 jer!

Sesiapa yang tak pernah bergaul dengan bangsa arab pasti menyangka mereka2 ini baik budi pekerti tapi percayalah perangai mereka kalahkan setan.Kalau ada yang baik pun memang susah nak jumpa kalau terjumpa memang dikira nasib baiklah.Kalau tak percaya tanya dengan bangsa arab itu sendiri adakah mereka suka dengan bangsa mereka?

Kita ambil contoh simple2 je.

Palestin ada dimana? Mesir ada dimana? Iraq dan Iran dimana? Afganistan dimana?

Kenapa aku tanya dimana kerana aku mahu kamu melihat semua negara itu terletak di satu kawasan yang sama dan jenis bangsa yang sama dengan perangai yang sama iaitu...tiada satu hati!

Semua dengan lagak yang sama.Semua ada ego yang hebat2.Semua rasa semua adalah betul.Itu pasal ada orang berkata kepada aku " kenapa ramai nabi di turunkan di tanah arab kerana orang arab ramai yang bijak2 dan sesat " !

Kalau sesiapa yang rajin membaca dan menjelajah di laman maya ini pasti terjumpa dengan video atau cerita tentang kejahilan dan kedangkalan orang arab dalam satu2 hal.Ini bukan cerita orang Islam tetapi cerita orang arab tak kira lah yang beragama Islam atau Kristian.Kalau yang beragama Islam lagi parah kerana ada 2 mahzab yang tak habis nak berbunuhan iaitu sunnah dan syiah.Ini memang aku menyampah ...berbunuhan kerana berbeza mahzab tetapi satu tuhan!

Apa punya bingai orang arab ini!

Bab aniya terhadap kaum hawa jangan cakaplah.Pantang silap sikit pasti kena hukum bunuh.Kalau yang jatuhkan hukuman adalah pihak berkuasa ok lagi ini tidak main hukum ikut akal kepala sendiri.Konon2 mahu jaga maruah keluarga.Apa setan macam itu.

Lagi satu peel orang arab yang suka sangat kebas anak dara sunti untuk dijadikan isteri.Umur bakal suami 60tahun dan bakal isteri 12tahun...apa jadah ni? Mahu lagi sadis rupa2nya pihak keluarga perempuan dapat habuan duit.Konon sebagai pampasan kepada keluarga si perempuan.Naya2!


chow!

126 comments:

  1. Ooooo.. sebab tu aku suka lelaki Islam Melayu je.. Eceh. :P

    ReplyDelete
  2. Ooooo..sebab tu aku suka perempuan Islam Melayu je.. Eceh. :P

    ReplyDelete
  3. yeke?? cmne bro thu semua 2?? kerja dgn org arab ke?? yg utube 2..ce bg link..sng nk tgok..tp bab syiah 2 mcm bgus je..last video ambe tgok dia siksa prmpuan..rasa nk je tmbak kepala mamat yg siksa org 2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari pengalaman sendiri dan sahabat2 rapat .

      Delete
  4. my fil bawak taxi, katanya org arab ni mmg menyakitkan hati
    kedekut dan berkira no 1, kurang hajar pun bagi kat dia
    buat orang macam hamba dia, mulut boleh tahan celupar

    dan lg satu..bab naya kaum pompuan
    sapa yg keje maid kat negara arab, ada harapan jadi hamba nafsu majikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. realitinya itu la dia...mana2 yang kurang percaya cuba dahulu dan akan ketemu jawapannya.

      Delete
    2. Saya memang benci org arab apa yng rakan2 ckp sini memang betul..Sbb saya pernah cuple dgn orang dri syria prngai memang kedekut nk mmpus no Stu mulut macam puaka hbis kena sumpah seranah kita.Dah kta semua dia kita dgr baik ke betul atau slah..6 bulan couple memang smua prangai buruk kluar first kenal huiii bukan main lagi tunjuk baik dia..Lps tu kalah setan..

      Delete
  5. Dear lelakisemalam,

    Awak benci Orang Arab, sama juga awak benci Nabi kita. Arab kan keturunan Nabi kita?


    Yang benar,
    Tin Kosong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kematangan dalam memberikan jawapan akan dapat lihat jika kita bijak tetapi jika tidak kita akan kelihatan amat bodoh sekali.


      cuba fikirkan.

      Delete
    2. dah namanya pun tin kosong. tiada istilah fikir dalam hidupnya.

      Delete
    3. Aku benci Muhammad...
      biang kekacauan dunia...

      Delete
    4. Kawan, agama kawan apa kristian ke huh ??? Oi saint peter dan saint paul yahudi kau tu yg buat dunia ni kacau bilau...

      Delete
  6. Dorang ada nafsu, dorang ada ego, dorang jugak boleh diselewengkan oleh syaitan. So jangan nak letak harapan tinggi pada dorang. Sebab dorang pun manusia macam kita jugak.

    Cuma kita kene tukar tune kita skit, jangan ingat orang arab tue semua baik. Kalau yang baik tue, memang baik betul.

    Cuba study sejarah Palestin, memang rasa nak hentak kepala orang arab nie, sebab PANDAI sangat :(

    ReplyDelete
  7. tak benci orag arab
    tapi benci perangai buruk semua orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg betul tapi orang arab ini ada sedikit lebih peel nya...kalau tak percaya kenali mereka dan bergaul ...anda akan ketemu jawapannya.

      Delete
    2. Jangan pukul semua orang arab .ramai je baik...sheikh2 arab tu yang mengajar agama ramai dan jadi rujukan di dunia.takkan macam tu kot..

      Delete
    3. Tak juga, even sheikh pon. Kau akan percaya benda nie kalau kena dekat batang hidung sendiri

      Delete
    4. Tak juga, even sheikh pon. Kau akan percaya benda nie kalau kena dekat batang hidung sendiri

      Delete
  8. itu pasal la tuhan turun kan nabi2 di kalangan bangsa arab ni ek? banyak liat dan besar kepala... "itu batu juga ada letak atas kepala..."

    ade jugak tengok video2 'prank' pak arab ni... huh.. bergurau kasar meh.. siap maik kepala dan tendang terajang sekali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau di mesir cara mereka melayan orang asing ialah menampar belakang kepala kita sebagai kemesraan...itu budaya mereka.


      kalau kat sini mahu bertumbuk dibuatnya.


      itu perbezaan yang mudah dan ada banyak lagi yang kurang ajar caranya.

      Delete
    2. eh jangan jadi bangang, bangsa paling jahat sombong dan bangang ialah kaum yahudi. Allah kata hati mereka macam batu kecuali yang Allah bagi hidayah. Para nabi paling banyak diturunkan di kalangan kaum yahudi bukan arab yer....sila belajar sirah nabi ye. Benci arab bermakna kamu benci nabi Muhammad. kenapa saya kata begitu? kerana dulu saya pernah bencikan bangsa arab yang saya anggap bodoh dan sombong tapi nabi Muhammad pesan dalam satu hadis sy tak ingat apa dia nama hadis tu, supaya jangan benci bangsa arab seteruk mana pun bangsa arab tu, sebab bangsa ARAB adalah keturunan nabi Muhammad.....K.E.T.U.R.U.N.A.N. aka B.A.N.G.S.A menghina dan benci keturunan nabi sama dengan menghina dan menyakitit hati nabi muhammad dan nabi2 lain kerana itulah hakikat kewujudan nabi muhammad. Allah tak jadikan semua bangsa wujud sia2 sejahat sesombong mana pun bangsa tu. Janganlah kerana bencikan beberapa orang arab semua arab jadi mangsa, bangsa melayu kita pun tak bagus mana dan banyak juga yang kekwat aka sombong walau tak kaya mana......ingat nak dapat syafaat nabi di akhirat, jangan hina atau benci keturunan nabi Muhammad ye.....pesanan ikhlas dari saudara seislammu Hassanah.

      Delete
  9. Aku ada pakcik yang dari Iran.

    Dia ni suka cakap orang-orang dia yang terbagus sekali. Konon dia punya punya kaum paling bersih padahal ketiak dia bau bukan main.

    Dulu masa kecik-kecik aku malas sangat nak campur dengan dia ni sebab dia speaking aku tak faham sgt dulu.

    Bila aku dah besar, dah faham aku jadi muak dengan dia sampai aku bergaduh dengan dia. Mula-mula tu dia cuma bagi pendapat je, aku boleh terima lagi. Tapi bila dia dah start mengejek family aku memang aku tak suka. Aku gaduh dengan dia sebab tak sama pendapat. Dia kata dalam sebuah keluarga, perempuan tak layak di dengar pendapatnya. Lebih kurang macam tu lah.

    Gitu lah. Pakcik aku tu sumpah kedekut nak mampos. Mampos punya kedekut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sesiapa yg dah bergaul dgn bangsa arab akan faham apa yang aku cuba sampaikan disini.

      tak kenal maka tak cinta dah kenal ya allah macam celaka mereka ini.

      Delete
    2. Org iran bukan org arab. Diorg parsi. Bahasa org iran pon adalah parsi. Tp iraq mmg org arab. Org iran mmg rasa diorg ni hebat. Walhal, diorg adalah org yg sgt lemah. Sbb sy kata mcm tu, negara diorg mmg islamik sgt2. Tp tengokla bila dh smpi malaysia. Pakaiannya diorg mmg tersgt seksi. Dan diorg adlh bangsa yg sgt kurang ajar. Dh la xreti speaking tp belagak. Lg 1, diorg xpuasa. Travel dr iran ke malaysia sbb nk holiday n xsggup tahan lapar disiang hari.badan je tough. Kwn sy org afghan. Bahasa dia lbh kurang mcm org iran tp berbeza sket. Ala2 mcm melayu n indon jgk la kn. Tp diorg ni bkn arab. Org arab diorg xbiadap even diorg bkn org yg baik. Tp iran mmg ko patut maki dia balik.diorg sgt biadap n kedekut secara nyata. Bangsa n bahasa org arab n iran ni totally different even muka lebih kurang je.

      Delete
    3. Bangsa Iran jadi memuakkan seperti arab karena tertular ajaran islamnya ara

      Delete
  10. Aku x de penglman dgn irg arab tp cousin aq org arab melayu...ya allqh degil nk mati

    ReplyDelete
  11. aku ade pengalaman pahit dengan mamat arab. sangat pahit. semoga ALLAH membalas kejahatan dan keburukannya.Aku xkan maafkan die. Moga2 perkara yang sama menimpa kaum keluarganya. munafik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy rase sy tau ape yg sis cuba smpaikan. Mmg byk lelaki arab yg player. Majoriti. Diorg mmg manis dimulut je. Tp jgn termakan kata2 diorg tu. Diorg xkn pilih ppuan selain bangsa diorg sendiri utk dijadikan isteri. Itu mmg pengakuan jelas dr kwn sy ,org arab jgk. Kalo mmg ade yg dpt kawen ngan arab pujaan hati tu mmg untung la badan kn? Sbb sy blaja kt uia, sy knal ramai arab.mcm2 perangai ade...

      Delete
  12. Sy mmg berkawan ngan org arab. Dia org yg biasa2 je.xbaik mane pon dan xjahat. Selesa sbb dia xhipokrit dlm ape2 hal. Mmg xnafikan perangai org arab ni mcm2. Ade yg soleh, taat, ade jgk yg player tp so far yg sy jmpa mmg xprnah biadap. lifestyle diorg mmg kasar.sy sndiri pon penah kena ketuk kepala ngan botol air sbb alasan juz kidding. Tp bkn org arab je yg mcm tu. Bangla pon same.baik laki atau ppuan.sbb kwn sy ni tegur sy kt cafe dgn ketuk kpala sy time sy tgh mkn.mmg berangin je rasa. Tp pastu mmg warn diorg awal2 la.minta diorg fhm budaya kita cmne. So far diorg ok. Bila dh tau org kita mcmne. Sy mmg suka kwn ngan sorang laki arab ni bkn sbb hidung dia mancung ke ape. Mmg hidung dia xmncung pon.mcm jambu adela.. dia baik.xberkira.xsombong. xhipokrit.yg bagusnye sy nmpk kt dia, dia menegur sesuatu yg slh n terima teguran org lain jugak. Sbb sy tau dia jenis yg mcmne dlu n he's trying to be better now. Nway, sy support dgn doa spy dia jd lebih baik.

    ReplyDelete
  13. patut pun bile g umrah agensi siap bg tau awal awal n hati n member ckp naik teksi biar lakinaik dulun bila kuar pempuan turun dulu.kite dh bini org pun die tgk mcm nk terkam je

    ReplyDelete
  14. Bangsa arab menjadi memuakkan karena islam...
    Seandainya islam tidak ada,...maka tingkah laku bangsa arab saat ini tidaklah memuakkan seperti dulu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi bangsa arab menjadi kucar kacir semasa islam takde

      Delete
  15. salam ...suami saya org iraq ...loving n caring dh lebih 10 thn kawin....belanja umah tangga x pernah saya keluarkan , semua dia tanggung....bkn semua pak arab kasar dan jahat, malah lelaki tempatan skrg ramai yg kurang berkualiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,maaf bley x akak bg email akak or contact number..saya ade bnde penting nk tnya mngenai prosedur kwen ngn warga iraq..thanks

      Delete
    2. Ye betul lelaki melayu skrg majority gila nafsu je.. jgn banga sgt lelaki melayu tu bgus sgt. Bab nafkah n tangungjawap smua leka sambilnlewa tp bab nk tambah bini bkn main laju.. isteri buat mslah cerai kn abis tu ape function suami? Tugas mendidik?? Mula2 je nk kwin sweet lps ada anak 2 ke 3 tgk laa peragai lelaki.. nk cri perempuan pun nk perfect mcm artis tp rupa sndiri mcm rani kulup

      Delete
  16. salam. saya juga bersuami kan arab dari yemen. lebih 5 tahun kahwin. BUKAN semua arab tu jahat. sepanjang perkahwinan kami blanja rumah semua dia yang tanggung. sangat penyabar. x pernah angkat tangan kalau marah. sangat penyayang. tak pernah tinggal solat walau sekalipun dan dia bimbing saya untuk sama2 mengejar cinta Allah. alhamdullilah saya kenal yg baik. tp satu je, arab ni sangat cemburu.semanjak kenal dia sebelum kawin sampai sekarang, saya x boleh tegur mana2 lelaki. even nak ambik order kat kedai mamak dia yg order kan, naik teksi borak ngan pakcik teksi pun kene marah :p. tapi tu mmg adat diorg. perempuan kat kampung suami saya sangat menjaga pergaulan. x boleh bertegur sapa dgn lelaki walaupun diorg tu sepupu atau jiran sebelah rumah. kesimpulannya, arab bukan nye jahat. yang baik tu ramai. tapi yg jahat tetap dipandang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualikum..saya sudah berkenalan dengan seorang lelaki yemen..Alhamdulillah baik dan kami bercadang hendak berkahwin tahun depan..boleh saya tahu mcm mana procedure kawin dengan bukan warganegara?

      Delete
    2. salam, boleh tolong whatsapp saya tak ? 019-3262400

      URGENT. THANK YOU.

      Delete
    3. Ye btl x smua org jahat jgn nk salahkn bangsa laa salah kn individu tu otak tu jgn udang sgt.. ada je org yahudi yg hati baik n org bkn islam lg baik dri islam sndiri.. Banga sgt dgn bangsa melayu!! Klau hebat apehal time 2020 pun masih guna bomoh nk sihir org? Xleh tgk bangsa sndiri maju.. baik ke buruk ke atas individu sndiri laa bkn bangsaa kau ni blaja x abis sekolah ke ckp mcm org sekolah kt reban ayam je

      Delete
    4. Akak..boleh share lagi tak pengalaman berkahwin dengan orang Yamen ���� suka saya dengar. Saya pun ada brkawan dgn orang dari Yamen. Takut baca comment2 diorang, bila baca pengalaman akak, sejuk hati ����

      Delete
  17. Lelaki arab iraq yg aku kenal bljr kat UM..
    mula2 mmg baik... makin2 lama mcm balaci aku dibuat nye.. diorang ni nak ckp dia aje betul... kedekut jgn ckp la.. klu mengutuk org melayu semuanya bodoh... smpi profesor di UM NYE pun dikatanya bodoh...
    Semualah bodoh... smpi aku ckp klu dah semua bodoh... balik la negara kau yg asyik perang tak sudah2 tu ..
    Bljr kat sana.. umur dah 50 .. tapi perangai mcm bagus... bab ckp pasal agama no 1.. sembahyang pun tidak...
    Pada aku org arab ni mmg suka buli org... nak nak perempuan. .. patutla semua org ckp org arab ni sengal... skrg aku dah faham...
    Aku doakan... kau jumpa org lain yg akan buli kau 10 kali cara kau buli aku... AMINN

    ReplyDelete
  18. Kl.bansa arab msh ada yg jahat apalagi bangsamu!!?
    Ingat bhs surga bhs arab bkn bhs kamu? alquran adalah bhs arab, rasulullah jg irang arab, benci bhs arab berarti benci nabi , bemci nabi syahadat batal ... km boleh jd kafir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohlah kau ni..
      Org tgh discuss psal perangai2 tak baik org arab, bukan benci arab. Org arab sekarang tak ikut perangai nabi. akhlak nabi tu akhlak al quran tp org arab yg tak ikut. Benci arab dengan benci nabi adalah dua statement yg berbeza, ada otak sendiri pikir!

      Delete
    2. betul cakap bro ismi ni wahai gnome hater. jangan jadi sesat dan cuba pesongkan ayat, belajar dulu benci dan hina bangsa lain kerana bukan semua bangsa arab jahat, kata2 kamu semua seolah2 semua bangsa arab jahat. tak perlu nak kutuk atau hina bangsa arab yang memang keturunan nabi Muhammad, nanti akidah ko terpesong boleh jadi kafir. hina bangsa arab walaupun hakikatnya betul ada sesetengah mereka perangai macam tu macam kau menghina nabi, jangan jadi sesat bro, tertipu dengan hasutan syaitan yang nak tengok kau masuk neraka. pesanan ikhlas dari hassanah saudara seislammu yang tak sanggup tengok korang masuk neraka hanya kerana ditipu syaitan.

      Delete
    3. Betul tu hebat sgt bangsa melayu?? Selama sy hdup lelaki melayu majority xleh pkai klau yg ssh jenis x gun tau nk pinjam duit perempuan n mls keje.. klau jenis ada duit pula layan perempuan mcm hamba dia je control smua benda.. sbb tu la ramai perempuan lg rela single dri kwin dgn lelaki melayu yg jenis xleh pkai mcm tu..

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Mereka ramai yang jahil sebab tu jadi macam tu, jangan hukum dan hina mereka, tak baik tu. Masih ada lagi Arab yang baik. Org Malayu ape kurang hebatnya..kihkihkih. Ramai yg penagih dadah, main judi tu smua ramai Melayu, tak termasuk lagi yang mati katak sebab merempit. Aku duduk dlm masyarakat Melayu dan juga masyarakat Arab juga bro, boleh aku katakan dua-dua ada yang buruk dan ada yg baik, tak boleh nak kata jugaklah. Tak perlulah nak kutuk-kutuk mereka.

    ReplyDelete
  21. gak semua nya sombong tau

    ReplyDelete
  22. Saya berkahwin dengan orang Gaza, Palestine

    ReplyDelete
  23. Cmne pnglaman kawen nga lelaki palestine,, sy perlu info

    ReplyDelete
  24. Cmne pnglaman kawen nga lelaki palestine,, sy perlu info

    ReplyDelete
    Replies
    1. akidah1709@gmail.com KITE ADE SOMETHING NAK SHARE

      Delete
  25. Otai harmonic minor31 December 2014 at 02:04

    wa pon itu hari gi masuk minang ngn org lebanon ngn parents wa..wa nengok pompuan sana sume nk lari dari pak arab sbb dorang suka aniaya pompuan..wa main gitar macam jason becker bro..itu pasal awek tu suke kat wa. dia kate dia ske neo-classical bro, ape lg yg wa leh bikin selain shredding je la depan dia

    ReplyDelete
  26. Orang arab memang kurang ajar..pukimak sial..macam2 dah kenal..cuma aade sepasang suami isteri je baik ngan aku sampai skang...hari tu cust palestin..ingat baik. tapi macam babi..memang pelastin tu macam sial..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa bezanya dengan org yg kuat mencarut? Sabar bro! Jangan mencarut kat public.. Malu nengok

      Delete
    2. Kau ingat bangsa melayu bagus sangat ke bro? Sedar diri sebelum tersesat, mengucap dan bertaubat la bro. muka ko macam da tua tapi perangaiiiiii nauzubillah min zalik, mencarut kuat. kesian kat nabi kau hina bangsa nabi. nak minta syafaat camne nanti? sanggup ke tahan api neraka???dari hassanah

      Delete
  27. tunang aku orang palestine-lebanon. so far ok jek. dari gumuk sampai kurus buat 3 kerja nak kumpul duit datang mesia pinang aku. well, aku rasa it still depends. mungkin arab gulf sedikit kasar (nak buat cemana, culture dorang, macam la melayu elok sangat, esp bab mengata belakang). tunang aku and family dia educated, so mungkin perangai pun elok la sikit. aku ade gak kawan dari iran, elok jek. bersungguh die ngn laki die masak bagi kitorang makan. pada aku, mungkin orang yg kita encounter to sedikit sebanyak reflect perangai kita jugak. tapi kalau dah terjumpa arab perangai cam ampeh, berlalu pergi sahaja, dan doakan semoga dia paham yang orang melayu ni lemah lembut semuanya.

    ReplyDelete
  28. jiran saya org palestin abg dia kawen org malaysia..dia dtg malaysia nk study..saya jd teacher last2 kami berdua tersuka pula kiranya saya kenal dia from nothing / zero..so far yg saya tahu diorg sgt respect org tua and perempuan semasa kwn mmg xda masalah just diorg ni terlalu cemburu and nk bt kita cemburu. tp biasalah dh dtg sini jd culture shock..dia jln pegang tgn lg dgn perempuan lain dpn mata saya kwn. then saya pun tertampar muka dia last masing2 senyapkan diri ..dia pun ckp kt family saya xboleh terima saya sbb x hormat dia as lelaki sbb bg penampar dpn pompuaqn sexy tu..dah xada jodoh saya redha je lah tp hati sakit sgt2.

    ReplyDelete
  29. macam mana pula dengan perangai perempuan palestine? saya sedang berkawan dengan dia dan ingin serious dengan dia. dia bekerja di malaysia. tp, akan tinggalkan malaysia satu hari nanti. ada siapa-siapa tolong boleh bg pendapat?

    Terima Kasih,
    Daud

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perempuan Arab mcm hamba.. X boleh buat apa2.. Ikut je.. Yg jantan problem sangattty

      Delete
  30. saya juga pernah diajak teman saya berkunjung ke rumah milik orang arab, pas sampai di rumah orang arab itu kita malah diusir layaknya binatang.
    sumpah itu mahluk palinh sombong dimuka bumi yg pernah saya temui.

    ReplyDelete
  31. Arab memang sial. aku jadi hamba selama dua tahun hidup dgn dia. di maki di hina dan dipukul. hanya disebabkan aku bertanyakan kenapa dia masih keluar dgn bekas kekasih indonesia nya. kenapa aku jadi mangsa? skrg, dia dah balik negaranya dan boleh dikatakan 24jam dia bertanyakan apa yg aku lakukan. aku tunggu saat dan waktu dia terima pembalasan. aku masih berdendam! (sia2 jadi isterinya). Pengalaman aku. u may heard my story but u dont know what i have been through. scars never healing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingt ni mcm cite lion king ade watak nama Scar tu?

      Delete
    2. Kahwin mat saleh,nanti scar tu healing,same mcm saya,mmgsial sgt,same mcm saya,dah kahwin dlm pantang halau saya keluar dgn anak saya,skrg saya hidup mewah lagi bahagia dengan mat saleh,mula mula kata nak bunuh lepas tahu husbund saya america takut dia even dia malu sendiri sampai org sebegara dia gelakkan dia,dendam terbalas,baru padan muka,

      Delete
  32. X dinafikan.. 100% betul.. Aku borak sama org Arab Afganistan yg x nak bercampur dengan org Arab.. Sebab dia kata org Arab tolol.. Suka Malaysia sebab ramah tamah.. Arab sikit2 nak gaduh sesama sendiri.. Depan mata sendiri.. Mintak air teh dibaginya kopi, bila cakap tak nak kopi org Kedai tu mati2 suruh ambil jugak.. Katanya kopi pun sedap jugak.. Haaaaa si Arab yg benci Arab ni ambil la kopi tu jugak walaupun bukan peminat kopi.. Sebab dia faham pasal kopi teh ni pun boleh jadi gaduh.. Sebab tu dia sampai Malaysia x nak bergaul sama Arab.. Katanya sebab tu negara2 Arab x Aman.. Sibuk gaduh sesama sendiri dan bongkak, so US ambil peluang.. Nak salahkan Sape?

    ReplyDelete
  33. Aq keje dgn arab alhamdullilah dieorg sume2 baik2 belaka. Ajar aq klu silap mmg dieorg nie sikit kasar siap main ketuk kepala lagi bila aq buat lawak hambar hahaha tapi aq anggap dieorg dh mcm bapak,abg aq. Ade yg gatal tu oun sorang. Hahaa

    ReplyDelete
  34. lelaki arab xsemuanya jahat , depends pada cara kita layan depa , cara kita bersembang dengan depa , ikut pada tempat jugak , mcm aku skrg , berkawan dengan iraq ,sekarang dia masih belajar and we decided to get marry , aku pernah bg masalah kat dia mcm2 masalah , tp even dia marah dia sabar and tetap ada dengan aku , tambah plak first girl dia kekekee ,, doakan kiteorg selamat menjadi pasangan yang sah , huhuhu , ( sempat lg)

    lain dari arab , percaya x lelaki negro ni , kalau korg kawen dgn dorg , dorg can do everything for korg , kita slalu nampak lelaki negro ni mcm jahat , actually depends pada org , but majority yg dtg mlaysia mesti ckp , org malaysia layan depa mcm "shit" , tapi percaya lah , kalau kita p tempat dorg , dorg akan layan kita mcm puteri raja , ok , seriously what i said , ada dalam 1 buku "winter love" , pengalaman malaysia kawen dengan afrika ganna kalau x slah , can google lah :)

    ReplyDelete
  35. Kalau dgn org bahrain plak camne. Sape2 ade pgalaman?

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. Tahukah korang yang dok kutuk hina bangsa arab walau ko tahu bangsa diaorang camtu, adalah sama dengan kau menghina nabi Muhammad? Tahukah korang Nabi Muhammad dah pesan sebelum wafat supaya jangan membenci bangsanya walau sejahat seburuk mana bangsa arab kerana nabi Muhammad dari keturunan Arab? Tahukah korang yang korang dah dihasut dan ditipu oleh syaitan dengan cara halus iaitu gunakan kebencian korang pada bangsa arab? camne korang nak minta syafaat nabi Muhammad di akhirat kelak kalau bangsa Nabi pun korang benci? Membenci apa yang nabi cinta sama dengan kau benci Nabi? nak terpesong akidah ke wahai saudara2 ku semua???? bertaubatlah, jangan ego, nanti ditelan api neraka, mau ke, sanggup ke tahan panasnya api menjulang??? Pesanan dari Hassanah

    ReplyDelete
  38. Kurang setuju. Mungkin dalam komuniti yang haram jadah macam tu. Saya dulu pernah sekolah di UK selama 10 tahun. Saya duduk di belah Leeds, North Yorkshire di sebuah flat teres, Cromer Terrace. Orang arab, pakistan, sudan, semua jenis bangsa saya biasa bergaul. Alhamdulillah sepanjang pengalaman saya, orang arab ramai yang baik-baik. Salah seorang yang tersangat baik adalah kawan saya dari Mesir, Youseff Al-Fakri. Sangat-sangat baik. Siap bagi duit kat saya kalau takde duit nak makan. Tapi aku tak pernah la ambil. Mak pak aku buat masters dan PhD, deme ada duit.
    Juga, kerana Arablah jugalah (dan bangsa2 lain), ramai omputeh di UK mahupun di US, masuk Islam. Ada beberapa kenalan mak pak aku, orang melayu kahwin dengan orang arab. Tapi 100% semua, perempuan melayu kahwin pak arab la. Ok je. Salah seorang kawan mak aku, kawin arab sampai sekarang alhamdulillah hidup bahagia. Tak silap ada 4 perempuan, 2 laki.
    Kalau musim raya, deme lah yang mengelolakan dan keluar duit untuk semua upcara. Ramadhan, orang arablah yang memasak setiap hari secara percuma.
    Ada ke Arab yang teruk? Ada. Yang minum baca "bismillah" pun ada, haha. Ada sorang Arab, buka kedai piza, Cedar Tree, tempat ayah aku kerja sampingan. Kuat berjudi bos Arab tu, tapi selalu tepuk bahu ayah aku, "you are a good muslim. you pray Jummah, no drinking. Very good". Tapi pula, bos ayah aku ni ringan tangan, rajin sadaqah. Kalau lebih2 untung sikit, dia akan bagi gaji lebih untuk staf dia termasuk ayah aku dan bebudak muda omputeh yang kerja situ. Tapi entahlah duit tu halal ke apa, atau ayah aku pernah ambil, aku tak tahulah. Tapi memang baik dari segi itu.
    Saya pernah ke Dubai dan dalam 5 kali ke Makkah, ya saya setuju, ramai Arab yang sombong. Tapi orang kita pun ada juga ramai.
    Apa pun bro, bro tak boleh keluarkan kenyataan "high and dry" tanpa sumber. Jangan pula kata, "itu korang cari sendiri". Ya kami boleh je cari sendiri tapi ini ruangan BLOG. Kalau nak tuduh, sila sediakan SUMBER-SUMBER untuk menyokong hujah bro itu, agar saya dapat pastikan sama ada sumber itu BERSIH atau BATHIL.
    Kalau saya nak keluarkan kenyataan "Melayu macam bagus sangat" boleh je sebab saya Melayu. Semua disini Melayu tak? Tak kenal-kenal lagi ka Melayu yang banyak merompak harta negara adalah pemimpun Melayu, haha. Yang tak amanah, MELAYU. Yang paling banyak menipu, MELAYU. Tapi adakah saya katakan ini semua Melayu macam tu? Tak, bukan :-)
    Jadi saya berharap jangan hanya hendak lepaskan geram je dan terus label semua Arab sama. Kalaulah sejahat itu bro katakan pada Arab, takdele Islam berkembang pesat di Eropah dan Barat. Saya tak katakan Arab saja yang berdakwah, malah bangsa-bangsa lain pun sama. Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum bro saya ingin berkahwin wanita syria, Palestine atau jordan bagaimama?saya pernah ke jordan selama ,1 minggu mengikuti adiq saya konvokesyen di irbid.moga Allah pertemukan jalan

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  39. bapak aku arab.. and mak aku malay.. aku lahir di malaysia.. kadangkala family kami flight ke arab untuk sambut aidilfitri dgn ikut giliran.. bagi pendapat aku setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan masing2.. walau camne pown sikap mentaliti adab & budaya kedua dua suku kaum ni memang agak berbeza.. cuma yang sama kita tahu soal halal dan haram.. manusia ada baik dan buruk jugak bang.. bagi aku nak judge orang tu biar di pangkal hati.. tapi bukan perangainya.. kadang yang gaya suci belum tentu orang tu baik.. better jadi diri yang sebenar dan cuba perbaiki yang kurang insha allah :)

    ReplyDelete
  40. camne pengalaman kawan dengan.warga iraq pulak??spe yg sudah berkahwin.dgn.org iraq boleh share pengalaman????

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum kahwin pun sy dah kena pukul , kena tendang , kena tarik tudung , kena tumbuk . yarabb , Allah je tahu .

      Delete
    2. Boleh contact tk 0198696698... nk share ni.. mgkin kta ble crta2

      Delete
  41. Salah satu tanda munafiq ialah membenci Arab kerana itu menyakiti nabi kamu tak tau ke?Belajarlah islam lebih lagi ..bab syiah tu dorang bukan islam doramg mengatakan isteri nabi tu pelacur dan ketua neraka sedarlah wei bila nak ckp guna aqal bukan perasaan ikut main hentam je..Islam tak guna pendapat kau dia ikut kata al quran dgn hadis jgn berkata bnyk bila kita sngat jahil tak tau apa apa nanti menunjukkan kebodohan kita

    ReplyDelete
  42. aku pun Arab tapi xde pun mcm tu..Jgn ikut perasaan bila berkata berdosa lagi bab agama boleh jadi Zindiq iaitu kafir tanpa sedar berdosa menyakiti hati nabi..Kan nabi dah ckp jgn membenci arab kerana itu menyakiti hati nabi

    ReplyDelete
  43. hi hi hi , meh nak luahkan perasaan sikit pasal bangsa arab ni , sy pernah brcinta dgn pak arb , dorg ni kasar . mmg ksar . kalau sapa yg ada rasa keinginan nk bcinta ngn pak arab better jangan , lagi2 kalau korg pernah ada ex bf , dy cari sampai lobang cacing weyy, sumpah xbohong , tiap2 hari gduh , stress , sbb bangsa arab suka slongkaq , dh la tu , dia kata dia nak dtg malaysia tdo rumah kawan dia , perempuan , kita yg angin , kita ckp ok , klau cm tu biar aku lak tdo ngn kwn arb laki tgk apa dy rasa , skali dia maki hamun , then dia ckp kau perempuan , so kau xboleh semua tu , aku lelaki , x sama macam perempuan , sentap doh , sakit weh , start dri tu , aku try ignore dia , baru dia gegeh minta maaf , but must know , tu lah karakter dorg sebenar , tak smua arab prangai sama . tapi yg aku jmpa ni bgsa iraq ,salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lbih kurng mcm husband sy... tp skg dia dh lupakn dh semua ex2 sy tu.. pasal bab2 ko ppuan ko x ble sma mcm llki... yg ni pn aran jugak

      Delete
    2. Yeke beb? Aku kenal mamat Syria. Rasa sangsi la. Sebab mcm chipsmore. Dia kat Germany skrg, beza waktu sgtlah jauh. So video call je. Bila waktu dia kat sana siang, kita dah nak maghrib. Bila dah tgh malam baru nak whatsapp/call. Time tu Malaysia dah hampir 4pagi. Dia Call pun time kat rumah dia je, waktu dia keje atau kat luar tak pernah pun call aku. Aku tahu Lelaki Malaysia atau orang asing semua sama je, ada yg baik dan ada yg tak berapa sgt baiknya. Tapi tu lah.. ye2 je. Jari dia ada cincin, dia kata single. Pastu Yg paling best, dia dah unfollow aku. HAHAHAHAHA apehal susah giler nak dapat jodoh. Tah ape sangkak la agaknya!! Stress aku

      Delete
  44. Alhamdullilah segala puji bagi Allah, suami aku palastin, hidup kami bahagia. Tak semua org arab jahat, ada juga yg baik.. sama macam org kita tak semua yg baik ada juga yg jahat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  45. org Arab kat Malaysia ni melampau kot. Bawak kereta macam kat sana nun. Jalan sehala , bawak dua hala selamba je. Bercakap phone sambil drive kat selekoh sampai ambik jalan org, selamba je. Muka tu takde malu. Buat negara org mcm negara dia. Sama spesies Bangla.. pergi la tanya org keje hotel kat Malaysia ni. Bangsa mana terkenal pengotor, rosakkan brg hotel, ambik makanan banyak2 tapi makan satu je.. huh... meluat aku

    ReplyDelete
  46. Jgn kutuk bgsa org klu bgsa kita sndri mundur...

    ReplyDelete
  47. Alhamdulillah sy sdh 9 thun d arab.. smua yg ko senaraikan d atas ni Smuanya hnya dsebabkn perasaan hasad ko.. ko hnya mmdng dr sudut ngtf.. cara ko bfikir sma mcm otak yg masih d balut dgn plastik.. sy mlas nk pnjg lebar.. jnis manusia mcm ko ni lh yg bt org arab pndg pun x nak.. sbb tu ko benci diorng sbb wujudny mnusia mcm ko ni

    ReplyDelete
  48. saya ada mengenali orang arab dari Palestine dan Yemen.
    Palestine mmg sgt kasar. kuat mara. suma ckup.
    mmg dia nk duk mlysia . so mmg cr org mlyu.
    dpt plk mlyu keja kerajaan. lega besar dia.
    yemen pulak soft spoken. tp mmg penipu.
    bagi sy, org arab yg duduk di Malaysia ni mmg cr org melayu utk kawin.
    mereka akn lyn dgn baik. sbb diorg nk PR. byk benefit diorg dpt kalau kawin ngn org melayu. sbb tu diorg lyn kt dgn baik. diorg duk sini pon kbykn xstabil dan masih bljr.
    kena hati2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang Yemeni tu memang betul. Kaki tipu i dah kena nasib baik tak kawin lagi. Dorang tak nak byr visa mahal so dorang akn cari pp melayu yg dah kerja. Lagi-lagi org yaman yg tak stabil / tak kerja dalam bidang professional. Kena hati-hati dgn org arab dr negara berperang mcm syria yemen palestine .

      Delete
  49. Bagi saya tak semua orng arab jahat.. tak semua orang malaysia baik.. kita ni sama jer. Kat mana2 pun ada yg baik ada yg jahat. Saya kenal dgn 2 lelaki iraq ni.. mmg baik. Dah 3 tahun kenal. Yang satu tu saya dah jumpa dah. Tak ada pun saya tengok dia kasar..tak ada pun kedekut. Apa saya nak cakap jer dia belikan. Tak ada pun jahat. Dari saya kenal dia hanya dalam bercakap dalam phone smapai lah bersua muka.. saya tengok sama jer. Sampai saya rimas sebab dia terover caring. Jadi tak semua lah orng arab macam tu.

    ReplyDelete
  50. skt sgt hati dengan arab Yemen.penipu no 1. ada anak bini.tp kuar dgn perempuan sana sini. bila kantoi bini still ptahankan laki dia. pdhal tahu laki dia jht. tuhan saja mbls suma pbuatan jht dia pd sy. sy mmg mara sgt2. dia xkn selamat dunia akhirat. 1 hr ank dia jd dewasa dpt suami perangai jht mcm dia br dia tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang nie memang perangai cam celaka.

      Delete
    2. I dah trauma nak kenal dgn yemeni. Kalau dia kawin memang dia takkan ceraikan bini dia even scandal dia lagi lawa. Bini dia pun akan pertahankan laki arab dia dgn alasan laki dia tu bagus. Better you cari arab yg bukan dr negara perang sbb mostly dorang ni kawin pun sbb tak nak bayar visa mahal. That’s why bila dia kawin dia still keluar dgn pp melayu lain cuz he doesn’t love his wife . Org Arab boleh kawin tanpa cinta

      Delete
  51. Okay aku pon nak share pengalaman, bekerja dengan orang arab yemen disebabkan majikan aku recommend kerana company diaorang perlukan malay yang fluent english. Pada permulaan semua macam okay dilayan baik, sharing idea dan jalankan business bersama-sama. Tapi baru lepas 3 minggu sahaja dah nampak dah segala peel diorang ini. Aku tak tipu diorang ini memang acah-acah terpaling bagus mengalahkan kaum kita sendiri betul tak tipu. Sebab tu kalau orang melayu datang kerjakan umrah atau haji dorang akan panggil kita dengan gelaran aisyah dan sebagainya sebab orang melayu ini terkenal dengan sifat pelembut. Berbalik pada pengalaman kerja tadi, baru 3 minggu berlalu dorang dah berperangai sangat racist ya! Menggelar "nukhran" yaani hidung sebab orang asia hidung tak semancung dorang. Eww nak muntah dahla tak hensem lepas tu nak bodyshaming. Tak malu ke datang dekat Malaysia jadi pelarian tak nak tinggal negara sendiri lepas tu konon terpaling pandai buat business tapi buat perangai teruk diorang duduk negara orang. Malulah sikit ya Allah, dan satu lagi sepanjang aku kerja dengan diorang nie aku tak pernah lansung tengok diorang solat. Lepas tu sembang product madu diorang terpaling shifa menurut al-quran. Kepala hotak dialah. Please guys, aku cerita ini benda betul. Bukan rekaan semata-mata aku berani sumpah. Aku tak nak bangsa kita asyik membanggakan bangsa lain. Cukuplah sebenarnya bangsa kita jauh lebih gah. Dan sekali lagi akhir zaman nanti bukan orang arab yang memimpin ya guys. Golongan daripada timur yang menyatukan Islam. Aku tidak ada buat sebarang rekaan cerita sama ada fitnah dan sebagainya. Aku cuma kongsikan pengalaman aku ini supaya jadikan pengajaran dan iktibar pada orang melayu di luar sana. Tambahan lagi, siapa yang student tu pergilah tanya lecturer international student mana yang selalu buat masalah. Orang-orang dialah. Aku tidak pukul rata yang semua orang arab jahat, tapi nak cari yang baik tu payah. Ada sebab Allah utuskan nabi dekat kaum mereka dan kaum yahudi. Ini perkongisan paling latest daripada aku insyaAllah. Esok aku akan mohon perletakan jawatan. Aku letak jawatan pon cara elok ya guys bukan main blah ada adab-adabnya. Dorang punya english dahla tak fluent bila tegur spelling pon marah-marah. Diorang tak tahu ke orang melayu kecik-kecik dah belajar bahsa melayu, english dan bahasa arab. Dahla datang negara onrag lepas tu belajar bahsa mealyu pon dikatakan susah ya Allah. Kutuk-kutuk rupa paras perempuan melayu kata not good tapi muka snediri macam longkang eii tak nak keturunan aku banyak bulu macam diorang. Saya tutup perkongisan saya ini dengan doa agar bangsa mereka ini dikurniakan hidayah oleh Allah. Buanglah sikap badwi tu. Yang mana pernah teraniya boleh baca sharing saya. Yang mana tak sokong saya tidak apa. Korang tak akan faham selagi tak kena batang hidung sendiri. Tahun 2021 sudah, titik beratkan sifat empati tu terhadapat orang lain. Sekian dari saya. Assalamualaikum.

    ReplyDelete
  52. Seriuslah guys! Aku kenal sorang mamat dari Syria. Apa pendapat korang tentang Syrian? Ada ke patut, nak kenal pastu sehari call, pastu hilang tiga hari. Hari keempat muncul balik mcm tak bersalah je. So aku pun takde letak harapan tinggi menggunung. Bila video call, jari ada cincin kat jari manis. Wallahua'lam lah dia kata bujang. Hahaha aku layankan je.. ni first experience la kenal org luar. Adik2 aku kata pak arab ni jenis suka angkat tangan dan tak boleh silap sikit. Diorang kasar. Yeke camtu?

    ReplyDelete
  53. Macam2 perangai arab saya dah tengok. Kebetulan tunang saya orang arab jugak. Sebelum berkenalan dgn dia. Saya ada berkenalan dengan mamat moroko. Masyallah dia memang handsome org nya putih merah2 tinggi org nya. rambut berikal mayang. Tapi tak sangka selama berkenalan dia bukan islam sejati. Dia tidak percaya pada hadis nabi dan berpegang pada Al Quran sahaja. kami memang banyak bergaduh sebab pasal agama. Jadi apa ingin kata kan tak semua kita nampak org arab nih yg betul2 jaga agama nya. Tapi banyak2 negara arab yang menarik perhatian saya iaitu Yeman. Tapi Yeman belah selatan sbb biasa utara syiah kan. Ade budak laki2 tu memang sangat baik. Pandai mengaji , bab agama nya. Walaupun org nya biasa sahaja. Dan bukan dia je ade jugak beberapa kenalan dari yeman yg baik2 . Malah tunang saya berasal dari Yeman. Org kate org arab kasar iya saya tak nafikan. Tapi semua arab . Mereka yang sopan MasyAllah memang sopan abis yang mana adab nya kurang Masyallah geram kadang. Tetapi saya tertarik untuk katakan cemburu orang Arab sangat kuat. Dia memang baik tapi kalau cemburu tuh kadang memang boleh jadi gadu. Kalau kat Malaysia pun ada jugak effect family saya sendiri jadi saya tak hairan la hahaha. Cuma kadang dia memang takkan bagi saya bercakap dgn mana2 lelaki even kwn zaman sek or uni. Kalau bekerja yang ramai lelaki pun dia suruh saya berhenti cari kerja lain. Tapi saya faham la saya kena jaga batas. Saya kena jaga hati dia. Tapi satu benda yang saya suka. Dia seorang yang jujur. Selama banyak kenalan mana2 lelaki tak kisah melayu ke apa susah nak jumpa lelaki yang jujur. So Akhir kata, Kalau nak kenal org arab nih tengok background dia, cara hidup dan persekitaran dia. Mereka nih boleh jadi sebaik2 manusia dan sekejam2 manusia. tuh bangsa arab yang kenal. Setiap negara saya ada kenalan dari tanah arab. Baik jordan, mesir, Palestine, syria, yeman... dan banyak lagi perangai macam2 kalau benua afrika pun sama jugak macam mesir , Algeria, moroko, Tunisia pun pattern lain2 lagi2 mereka bukakn la 100% arab. Sbb kebanyakan mereka adalah berber tapi mesir lain. Lagi pun bahasa diorang lain berbanding dgn timur tengah. sbb diorang guna pakai dialects darija mean bukan aranb semata2 sbb org arab pun kadang tak paham hehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...