Pages - Menu

11 Jul 2013

Hebat Kamu Yer!



Sejak akhir2 ini jalan raya kita mulai dikuasai oleh para gadis dan wanita.Mereka semakin hebat dan semakin berani.Perbezaan yang amat ketara sekarang cara mereka menguasai kereta yang mereka miliki.Aku seakan terpegun juga tergamam dengan cara pemanduan mereka pada hari ini.

Dahulu ...10tahun yang lepas mereka sangat takut dan berhati2 bila memandu kereta.Kita lelaki selalu memperlekehkan cara mereka memandu.Cara mereka memakirkan kereta.Cara mereka ketika memasuki lorong.Dari lorong yang perlahan ke lorong yang laju.

Mereka terlalu berhati2 atau lebih tepat sekali mereka takut2!

Hari ini...teristimewa sekali gadis atau wanita dari bangsa aku sendiri.Mereka sekarang cukup berani dan adakalanya menakutkan aku sebagai seorang lelaki.Cara pemanduan mereka agak sukar difahami juga agak mengelirukan di satu2 masa.Garang dan tidak memperdulikan sangat siapa yang mereka ekori atau di ekori.Tidak kira dimana dan mereka memang hebat sekali dan tidak boleh lagi ditertawakan.

Aku semakin menghormati mereka.

Cuma aku masih tidak berpuas hati dengan cara pemanduan dari bangsa putih dan hitam ini.Entah apa ntah dan kadang2 boleh buat aku mengamuk tak tentu pasal seorang2 di dalam kereta.Mulut penuh dengan ayat2 bombastik dan yang kurang ajar.Kalau sesiapa yang melihat aku dari luar kereta pasti mereka akan  berburuk sangka.

Nyonya dan amoi tolong bawa kereta dengan bagus bukan macam bagus2.Satu lagi bangsa aku mohon jangan bawa kereta.Tolong duduk rumah diam2 dan jangan nak menghada2 mahu memandu kereta.Bukannya apa cara pemanduan kamu macam haram.Sesuka hati berhenti dan sesuka hati buat jalanraya macam keterunan nenek moyang engkau punya!

Tolong yer...!

chow.

28 comments:

  1. Haha. Terima kasih puji kaum aku. Ekekekek

    ReplyDelete
  2. baiklah...aku faham tu.haha.

    ReplyDelete
  3. haha sabau2 puasa puasa.

    ReplyDelete
  4. okey..terasa =.=''



    sebab masih baru kat tmpt ni so bw kete pn berani2 takut je.xmo sesat...hek hek hek

    ReplyDelete
  5. hurmmm... byk pengalaman dahsyat bila berhadapan ladies driver ni..

    ReplyDelete
  6. amboiiiii. aku rasa aku masih tgolong dalam kumpulan ni. tsk tsk.

    ReplyDelete
  7. haha.. skang bnyk kereta auto la.. start enjin... vromm tekan minyak je... bukan tekan minyak je.. lepas brek dah jln.. hihi.. mana mau takut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg x takut lansung...selamba jer.

      Delete
  8. maka teringatlah hambo pd peristiwa lebih 30 tahun dulu , ketika itu kakak saya memandu charade aura yg baru ada di pasaran . satu hari kami melakukan perjalanan ke JB . kami bersaing dgn harley . sampai di tol , lelaki ini menunjukkan ibu jari tangannnya 'good' dan kakak pun angkat tgn . bkn mahu berlumba tapi kami ada urusan segera ... heheheeee

    ReplyDelete
  9. Amoi, Auntie, dan negro.. memang bikin panas kalau bawak keta. Entah dari mana dapat lesen pun tak tau.

    ReplyDelete
  10. keh3.. ok fine! upah driver :p wkkakakka

    ReplyDelete
  11. awek2 ni makin mengganas di jalanraya. hehehe... tp masih ada gak yg still bawak takut2.

    ReplyDelete
  12. Pemandu wanita..warga emas...eksiden dgn 2 org dari kategori ni..yg bagusnya warga emas ni mengaku salah mereka.

    ReplyDelete
  13. ishhh..bab ni mmg den xbrapa suka..pnh juga kena beberapa kali..igt nk blas blik..tp di msuk lorong lain..hmpeh btol, dh la bt2 brani..lekehkn kita plak 2..kalau den bawak lori..cnfirm kena horn bia pkak telinga..

    ReplyDelete
  14. BETUL... BELUM TENGOK LAGI AWEK-AWEK BAWAK SCRAMBLER.. PERGHH..

    ReplyDelete
  15. terasa aku lah salah satu org yg kau kagum dan juga yg kau tak suka tu. sorry bro, saya mmg suka bawak kereta laju, tapi saya benci kalau ada lelaki2 yg suka ikut kereta rapat2. seriously hate that. sebab dah pernah xcident kerana mamat belakang ikut terlalu rapat sampai tak sempat tekan brake dan dia hentam kereta aku sampai aku pun terdorong ke depan dan terpaksa nampaknya aku langgar jugak orang depan. tak pasal2 depan belakang peluk aku kat tengah2. Jadi, perempuan bukannya selalu salah bila bawak kereta, dan lelaki tak sentiasa betul dan hebat diatas jalan..

    maaf kalau aku merepek kat atas tu. errr, maaf jugak penggunaan bahasa 'aku' tu eh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...