Pages - Menu

19 May 2013

Rimas dan Lemas





Semalam hari sabtu malam minggu.Orang muda bilang malam yang tiada hadnya malam muda mudi.Lama juga aku tak ke kelab malam atau pun disko.Bukan baik sangat tetapi sudah malas dan letih melayan tempat begitu.Mungkin usia yang semakin meningkat membuatkan aku tidak terlalu mesra lagi dengan tempat dan suasana begitu.

Cuma malam tadi kawan yang seusia aku mengajak aku keluar sekejap dari alam realiti.Katanya fikirannnya agak tidak begitu selesa sekarang.Aku pandang muka dia dengan pandangan yang agak aneh.Kepala berserabut tapi ajak aku ketempat yang berserabut apakah maknannya.

Dia balas....alah kau ikut je la temankan aku ok!

Oleh kerana semuanya akan ditanggung maka aku turutkan sahaja.Sekali sekala apalah salahnya.Sebelum sampai ke sana aku tanya kawan aku dia mahu kemana dan dia cakap bawa je kemana2 asalkan boleh goyang kepala.Maka kelab Zouk KL menjadi pilihan.

Malam minggu orang punya la ramai.Beratur punya la panjang.Cuma yang pelik dan buat aku tak selesa ialah ramai bangsa asing dari bangsa sendiri.Dalam hati aku berkata betul ke tempat yang aku bawa ni.Belasah je la alang2 dah sampai.Macam kera aku dan kawan aku.First time masuk ke situ dan jadi blur semacam ntah tak tahu nak kemana.Kalau tak tahu baik kita bertanya daripada buat2 tahu....aku pun tanya dengan gadis yang aku rasa biasa dengan tempat ini...

"....dik!!.... tempat ni ada berapa disko?..."

"....ooooh sini ada 6 disko di bawah satu bumbung....2 kat bawah 3 kat area lantai ni dan satu kat atas!...."


Tercenggang mulut aku.Mak ai banyaknya disko patutlah ramai orang.Apa yang pasti tempat ini memang sudah tak sesuai dengan aku lagi.Pilihan lagu yang agak luarbiasa dan tiada had hentinya.In house musik.Berdentam dentum dan dengan orang yang terlalu ramai sesak.Asap rokok yang semakin lama semakin seperti asap kabus pagi di genting.Aku yang cuma minum coke pun sudah terasa mabuk terkena asap rokok yang terlalu banyak.

Lain2 hal aku tak mahu komen.Faham2 sudah tempat jin bertendang dan tempat yang digemari sang penghasut dunia.Semua ada cakap jer mahu atau tidak je melayannya.Cuma aku sahaja tak mahu melayan.Sudah tak boleh masuk kepala lagi.Rimas dan lemas!

Kawan aku...best juga sekali sekala buang tebiat! Aku senyum dan tertawa sinis kecil.


chow!

14 comments:

  1. dalam satu tempat ada 6 disko? woaahh.
    apasal banyak sangat._.

    ReplyDelete
  2. mungkin ko boleh cuba kelab dangdut pulak. hehe

    ReplyDelete
  3. Dah sampai had lar tue. Bila dah sampai had umur, benda tue semua dah rasa muak dan tak FUN lagi.

    ReplyDelete
  4. bro, lepak mamak pekena teh tarik sampai pagi pun cara jugak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari2 kena teh tarik boleh mamai kepala beb!


      hehe!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...