Pages - Menu

17 May 2013

Kes Naya!






Tersipu2 tersenyum aku sendiri.Entah salah teliga aku yang pekak kurang perdengaran atau dia yang cakap terlalu lembut dan perlahan maka aku tersalah dengar.

Waktu itu didalam satu majlis hari lahir kenalan kepada kenalan aku.Rasanya 2minggu lepas perkara ini berlaku.Gadis ini tinggi lampai dan putih manis dan berlesung pipit memang cantik dan menarik.Gadis jenis ini memang cepat buat aku tertangkap untuk mendekatinya.Dipermudahkan jalan cerita gadis ini adalah gadis yang mahu diperkenalkan kepada aku oleh kenalan aku ini.

Sudah mengantuk lagi disorongkan bantal....ya hebat sekali!

Maka duduk la berdua kami semeja.Sengaja kenalan aku biarkan aku berdua.Tanya nama tanya usia dan tanya itu ini dan macam2 tanya sampai dua2 jadi rimas.Majlis hari lahir yang ramai tetamu dan diringi sedikit bunyi karoeke yang agak bising dan memeningkan.

Cuma aku terlupa minta no hp dia apabila majlis berakhir.

Semalam aku terima satu panggilan misteri dari gadis yang aku temui di majlis hari lahir tempoh hari.Hampir tengah malam dan katanya dia ada masalah dan sekarang berada di KL sentral.Katanya minta tolong hantarkan dia 4 beradik kerumah makciknya di pinggir ibukota dan aku kata ok.Niat aku baik iaitu takut kalau2 ada perkara buruk terjadi.Singgah sebentar di gerai tepi jalan kerana aku terdengar adik dia yang berumur 11 tahun merungut lapar.

Biasalah untuk mengenali siapa mereka sekali lagi aku bertanya nama siapa dan usia berapa.Gadis ini aku tahu nama dia dan usia dia cuma yang lain2 aku tidak tahu.Tanya dan tanya dan aku keliru.


"....ini kakak u 19 tahun...ini abang u 18 tahun dan ini adik bongsu u 11 tahun....umur u berapa?..."

"....umur i 16 tahun la kan i dah beritahu u tempoh hari!!!..."


Eh! hari tu aku dengar dia cakap umur dia 19tahun dan kakaknya 21 tahun! Berkerut2 dahi aku bila terdengar apa yang gadis ini katakan.Jika dilihat dari ketinggian memang dia nampak seperti gadis yang agak berusia tetapi aku memang tak sangka rupa2nya dia baru sahaja berumur 16 tahun! Hati aku baru sahaja mahu berbunga dan bina taman asmara tetapi siang2 terpaksa pacak papan tanda yang tidak dibenarkan bina taman bunga kerana tanahnya bertoksid!!!


Naya2....boleh kena 20 tahun penjara dan 20 kali sebatan ni!


chow!


11 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...