Pages - Menu

21 May 2013

Ratuku





Bukan semua mereka itu baik adakalanya mereka juga jahat.Tiada berhati perut malahan lagi sangat kejam.Semua manusia punya perasaan punya hati walaupun kita berhak untuk memperkatakan apa sahaja tetapi itu bukannya sesuatu yang seharusnya dilakukan.

Fahamilah hati mereka bukan mengambil kesempatan dari ketamakkan kita.

Satu dunia tahu malahan mengakuinya akan hebatnya kuasa yang kamu miliki.Tuhan juga akui kehebatan yang kamu miliki terhadap apa yang telah kamu lahirkan.Tiada siapa layak menafikan kamu tetapi kamu juga manusia.Kamu juga punya perasaan punya dosa.Jangan salah gunakan demi nafsu kamu yang seperti tidak mengenal erti kasihan.

Mereka jadi serba salah jika melawan dikatakan derhaka bila dibiarkan terlalu pula sifat benci menjelma.Itu hakikat yang terlalu azab untuk diakui dan diterima.Jangan terlalu mengikut hati kerana kamu yang pasti rugi kehilangan semua.Benar kamu hebat tapi kamu juga mempunyai 9 sifat nafsu.Mohon tidak dianiya darah yang sealiran kamu.

Berikan mereka ruang.Jangan diratukan hati kamu demi kerana wang ringgit.Kenapa hari ini tempat kita bermanja seperti batu kerikil yang tajam menikam.Riba yang lembut itu seperti tiada lagi wujud pada saat ini.Semua berpaksikan lambang yang beraja di atas kertas.

Dunia ini semakin kejam.

chow!





26 comments:

  1. nampak macam kejam. tapi mungkin pelaku itu lebih kejam terhadap diri sendiri...

    ReplyDelete
  2. sekarang ni no money no talk kejam tak kejam duit kena hulur jugak peace :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar tapi perlu lihat siapa yang kita kejamkan..

      Delete
  3. dunia tak pernah kejam...

    manusia itu pelakunya.

    ruangan itu tidak akan pernah dicipta. kemungkinan apa yang kita nampak pada sesuatu itu bukan pada tempatnya.

    kita bukan penilai. dan mereka tak perlu juga membuatkan diri mereka dinilaikan.

    itulah seni kebahagiaan. masing-masing menjaga norma masing-masing sambil memberi ruang untuk org lain melengkapi hidup. kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi perlukah dengan darah daging sendiri diperlakukan begitu?

      Delete
    2. bagi aku, kita di luar kotak tak boleh nak adili perkara ini sebaiknya.

      benda yang melibatkan darah daging adalah melibatkan emosi dan kasih sayang.

      masing-masing dengan cara masing-masing. tidak ada betul, tidak ada salah.

      yang penting ialah perbincangan dan bukan penyebaran.

      Delete
  4. err.. ini cerita politik kah..? hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan ...ini cerita anak juga ibu!

      Delete
  5. kadang2 manusia lebih fokus kepada keburukan dari kebaikan.

    ReplyDelete
  6. hurm.... tp duit penting juga kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat penting tapi harus berpada dan kena pada tempat dan tujuannya.

      Delete
  7. Kita berhak lepaskan apa pun kemarahan kita dan rasa berontak, namun tuhan belum mengganti tapak kaki mereka sebagai tempat simbolik bg anak-anak mengetahui untuk sorga ada di situ.

    Tuhan lagi-lagi memahami dan mendengar perasaan kamu. Bersimpati lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu yang paling sukar sekali untuk di derhakai.

      Delete
  8. tak tahu nak komen apa. tapi just nak cakap, dah lama dah tak jenguk sini!! :D

    ReplyDelete
  9. hai lelaki semalam. perempuan semalam datang jenguk ni

    ReplyDelete
  10. Macam hal artis yg kecoh ngan mak die tu jek. Haha

    ReplyDelete
  11. andainya lelaki tahu payahnya menjadi wanita...haha dugaan..dugaan...btw hello again :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...