Pages - Menu

6 May 2013

Benci Siapa




Semalam semua orang sudah nampak dengan jelas bagaimana kebaikan di balas dengan kebencian.Cuma aku tak faham siapakah sebenarnya yang mereka benci.

Pemerintah atau bangsa yang memerintah?

Terlalu sangat jelas sekali cara mereka meluah dan memperlihatkan kebencian.Jika datangnya dari pihak yang tidak sehaluan itu kita amat memahaminya.Itu hak masing2 malahan akan membawa kepada kebaikan.Tidak semestinya kita tak setuju kita tak suka.Mungkin cara atau gaya yang kita bawa tidak sehaluan atau tidak mengikut kehendak mereka.Itu tidak mengapa.

Melihat kepada senario ini aku percaya mereka mempunyai agenda yang agak kurang kita sukai.Cara mereka agak begitu merunsingkan fikiran aku.Harap maklum aku bukan bercakap tentang manusia yang sama rupa paras dan seagama aku.Tulisan ini lebih kepada mereka yang tiada tahu erti sopan santun dan jarang sangat memberi ucapan terimakaseh secara iklas.

Mereka yang mengusai kuasa ekonomi kita!

Hari ini mereka semakin dekat dengan apa yang mereka mahu itu pun atas bantuan iklas manusia yang tamak dan hilang pertimbangan.Cuma harapan aku kehijauan itu mampu mencerahkan kepekatan darah merah sang durjana!

chow!

8 comments:

  1. aku kureng paham bahasa melayu tinggi ni

    ReplyDelete
  2. pandangan aku secara peribadi, bangsa yang memerintah.
    tetapi, semua tomahan mereka tujukan pada pemerintah. sebab bemerintah mewakili bangsa yang memerintah.

    sakit hati tengok.

    ReplyDelete
  3. aku jugak risau.

    entah macam mana...

    ReplyDelete
  4. aku hanya mampu berdoa & mengharapkan yg terbaik. Allah Maha Mengetahui kan

    ReplyDelete
  5. sejak dulu lagi orangkite dah tau, tambah kawasan panas aku niha, naik menyampah la kata.jujur deme tamak cekau dr melayu tamak k.tp certain just nice.

    no offend pls.

    ReplyDelete
  6. redha je la. nak buat mcm mana kan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...