Pages - Menu

17 Mar 2014

Imiganasi Pening Aku

Hari ini adalah hari yang ke-9 MH370 hilang entah kemana.Satu dunia kecoh dibuatnya kerana kehilangan sebuah kapalterbang yang besar dan hebat.Kini ianya telah memasuki fasa baru  di dalam pencariannya.Kapalterbang ini telah dirampas walaupun belum lagi dapat disahkan oleh mana2 pihak pun.Kerajaan Malaysia tentu sekali tidak akan mengesahkan kerana ini akan membahayakan nyawa para penumpang yang menjadi tebusan.Jika benar ianya telah dirampas.

Rakyat Malaysia yang maha bijak pandai mulai mepersoalkan Kerajaan Malaysia kenapa lembab dan bodoh sangat bertindak.Kenapa tidak diberitahu awal2 bahawa memang kapalterbang ini kena ramapas!

Orang kita khas orang melayu yang partinya berpihak bukan kepada kerajaan memang ada sahaja dan mudah sangat buat andaian.Faham kamu memang benci dengan kerajaan tetapi agak2lah sampaikan benda serius macam ini pun dikatakan drama dari pihak keraajaan.Nasib baik aku bukan ambil kisah dan hati sangat dengan mereka2 ini.Kalau tiada mereka ini kerajaan hari ini tidak akan menjadi amanah dan kuat.

Kembali kepada MH370 ini yang dikatakan dirampas dan bukan jatuh terhempas.Baiknya kalau dirampas maka banyak nyawa yang masih terselamat.Dalam buruk ada baiknya.Ialah daripada terhempas kan lebih baik ianya dirampas.Kalau ada nyawa yang terkorban mungkin tidak banyak yang terbabit.Harap2 ianya memang dirampas.

Cuma persoalannya siapa yang merampas kapalterbang ini?

Imiginasi aku kali ini agak sedikit bercampur teori.Jika benar ianya dirampas siapa yang rampas.Kalau dilihat dan dibaca ianya berkait rapat dengan pengemudi kapalterbang tersebut.Kalau kapten kapalterbang ini yang punya angkara maka perkara ini sangat hebat sekali.Semua orang tahu bagaimana fanatiknya kapten ini dengan orang dia sokong.Jika benarlah perkara ini berlaku kerana mahu memprotes akan hal mahkamah maka ini sesungguhnya sesuatu yang tersangat2 hebat untuk abad ini!

Kalau bukan kerana itu kerana apa pulak?

Aku memang hilang idea untuk diterjemahkan disini.Hilang punca aku untuk menulis.Kalau benar ianya dirampas siapa perampasnya dan apa tujuannya.Hingga hari ini tiada siapa dan mana2 kumpulan lagi yang mengaku melakukannya.Tiada wang tebusan diminta.Cuma yang aku perasan pada hari ini keadaan agak begitu tenang dan ada seperti tanda2 kapalterbang tersebut telah ditemui dan tahu dimana ianya mendarat.Belum boleh lagi diberitahu lagi mungkin atas sebab2 keselamatan para penumpang.

Andaian aku ialah kapalterbang ini telah ditemui di satu tempat.Sekarang sedang berlaku tawar menawar diantara perampas dan dengan satu2 kerajaan.Tidak tahu apa yang dimahukan tetapi nampak gaya lebih besar dari nilai matawang.Jika bukan matawang yang jadi taruhan apa pula yang mereka mahukan?

Kebebasan akan seseorang?

Nilai ini tinggi sebenarnya jika kita dapat menilainya.Aku macam blur apa sebenarnya rampasan ini dilakukan.Dilihat semakin sulit untuk dirungkaikan akan pintalannya.Semakin dekat akan jawapannya semakin rumit pula untuk diselesaikan.

Kita tunggu dan lihat sama2 apa kesudahannya drama MH370 ini akan akhirnya.Drama? Ya drama sebab semua orang mulai tidak ambil peduli lagi.Semua orang tahu kapalterbang tidak terhempas maka tiada siapa yang terkorban.Kalau terhempas itu baru bukan Drama itu betul2 kejadian!

chow!


16 comments:

  1. makin lama hilang, makin byk spekulasi yg timbul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin merepek pun ada juga.

      Delete
    2. aku pun dah tak follow. makin merepek je rasa. tetibe kaitan politik bawa lari flight? cannot brain aku.. kekeke..

      Delete
  2. Imiginasi.
    Imiganasi.

    Aku pun pening jugak. Haha.

    ReplyDelete
  3. aku pun berfikir benda yang sama masa kejadian ni mula2 berlaku. slepas pelbagai spekulasi, dan banyak sgt spekulasi semakin byk aku fikir semakin pening aku. jadi aku amik keputusan untuk tgk je tv dengar brita dari diorang tanpa berfikir lagi dah

    ReplyDelete
  4. Selagi tak jumpa, kita takyah la nak pening2 speculate. Berharap agar semuanya selamat.

    ReplyDelete
  5. dalam buruk ada baik nyer. aku quote blk ayat hang. skang kita tahu yg probablity penumpang dan krew masih hidup adalah tinggi. dan kita perlu mendoakan supaya perampas pesawat tidak melakukan apa2 kpd mereka.

    ReplyDelete
  6. lamanya tak jejak kaki kat sini! nak start aktif balik dah kat blog :D

    apapun, jenis manusia yang suka share cerita palsu ni pesen yang macam mana sebenarnya? -,-

    ReplyDelete
  7. makin lama makin ramai wartawan tak bergaji di laman sosial ni.

    spekulasi banyak .

    ReplyDelete
  8. imaganasi ke imaginasi ?
    ganas sangat tu

    kite mohon doa yang terbaik utk para penumpang dan krew
    *hope*

    ReplyDelete
  9. macam2 andaian..apa yang penting kita tunggu benda sahih

    ReplyDelete
  10. hai. lama tak singgah sini.

    dill.

    ReplyDelete
  11. Semua masih rahsia...kdg rasa mcm takde penyelesaian...moga Allah memberikan petunjuknya.amin...

    ReplyDelete
  12. kalau difikir2 segala spekulasi...
    mmg pening xhabis....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...