Pages - Menu

30 Apr 2013

X Puashati






Aku sedar untuk menjadi seorang manusia yang sempurna memang susah dan sukar.Cuma kadang2 aku fikir seperti tiada keadilan dalam hidup ini.Semua seperti tidak ada yang tidak kena.Persoalan yang mempersoalkan kenapa mereka mampu berjaya kenapa aku tidak padahal aku juga bekerja keras dan tekun dengan apa yang aku percayai.

Mereka melakukan pelbagai perkara yang tidak sepatutnya di buat oleh seorang manusia yang beragama islam.Mereka buat itu ini dengan selamba sahaja.Tiada sekatan malahan tiada sedikit rasa bersalah dan takut.Aku pula seperti terhalang dan melarang dari melakukannya.

Cuma yang buat aku tak puashati ialah kenapa mereka berjaya?

Siapa yang cuba aku persoalkan sekarang?

Sebagai hambanya aku redha dan terpaksa terima dan akui segala2nya bahawa ini adalah kehendaknya dan ketentuannya.Mungkin ini ujian yang harus aku lalui dahulu sebelum dianugerahkan piala kemenangan.Bunyi macam best je tapi ...memang tiada tapi terpaksa juga redha!

sabar je la...

chow!

11 comments:

  1. Dowh... aku suka entry ini. Aku juga tertanya-tanya macam kau but then aku sedar ini semua adalah ujian dariNYA. Diturunkan ujian pada kita sebab DIA sayang kita. Patut bersyukur walau hidup kita tidak seperti yang kita inginkan. Senyum.

    ReplyDelete
  2. setiap manusia ada bahagiannya masing masing yang telah ditentukan olehNya

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong...

      sebab bahagian masing-masing akan mengajar kita dengan cara masing-masing.

      Delete
  3. itu lah istidraj namenye. Kadang-kadang Dia saje je bagi hamba dia tu berjaya segala-gala. Walaupun si hamba itu, 5waktu pun tak buat.. puasa pun tidak, maksiat sana sini.. Dia nak test je, tapi tunggu lah akhir cerita.. mesti bad ending punya. So, tak perlu pertikai.. sebab kita pun diduga sebenarnya. Mungkin Dia nak tengok, sejauh mana iman yang tertanam dalam hati kita tu.. goyang ke tak bila kejayaan si mungkar tu?

    ReplyDelete
  4. Manusia yang diuji adalah manusia yang ALLAH sayang. Lambat laun pasti dapat bahagiannya :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...